Fourth Day

Fjärde dagen var verkligen hell. Jag går upp som vanligt 06.30 trött som satan och gör mig iordning, äter frukost och så. Sen åker jag med bussen klockan 07.30. På bussen märker jag att min nya almenacka har gått sönder litegrann.. Tänkte väl inte så mycket på de men det är allt tsm som gör allt så jobbigt.... Jag kommer väl fram till skolan ungefär vid 08.15 och går till mitt skåp, om ni läste inlägget igår så vet ni ju att jag köpte ett hänglås för 60pix, i alla fall så passar inte låset och jag blir lite lätt irriterad, får låna ett skåp av en tjej och sen kommer en lärare och sätter upp listor på anslagstavlan vid våra skåp... Det är nu det gäller! Tänkte jag och letade efter mitt namn på grafisk-illustration listan, ville jättegärna läsa det islt för spanska så jag lämnade in lappen så fort man fick det! i tisdags morse alltså, SJÄLVKLART fortsätter min otur och jag står inte med på listan, det fanns 20 platser.. Varav 5 hade gått till några tjejer i min klass, 3 av dem som fick grafisk illustration hade inte lämnat in lappen om det inte hade varit för att läraren påminnde dem igår på sista lektionen och gav dem nya papper....

Fatta att jag är pissof nu, jag hittar i stället mitt namn på "Spanska steg 3-listan" och blir jävligt arg, går i alla fall dit det stog att spanska-eleverna skulle vara, men nejnej där är det "Spanska steg 1" som ska vara och dem som har steg 3 har inte spanska på torsdagar, det har dem på fredagar. Så nu har jag hål till klockan 10.00 då matten börjar... Tiden går och tillslut blir vi insläppta i mattesalen, och vad tror ni händer då? Jo då ska vi inte ha ngn matte heller! Utan det var den andra media-klassen som skulle få lyssna på när kuratorn och sjuksystrarna pratade om allt och inget, vilket vi gjorde igår.. Den mattetiden är även bara för dem som tänker läsa snabbmatte. Inget jag hade tänkt göra...

Nu har jag hål till klockan 12.30. Då börjar vi rörlig bild/eng eller sv, så vi börjar försöka ta reda på vart vi ska vara och med vilka. När vi fått reda på det går vi igenom schemat litegrann med läraren. Och jag som trodde att jag skulle få sovmorgon varje torsdag till klockan 12.30 får reda på att jag skulle ha varit på en data-lektion imorse(!) Hade verkligen ingen aning om det då man inte ser vad det står i schemat. Så jag måste ta igen det med en annan grupp nästa vecka efter min skoltid. Jag får även reda på att på torsdagar kommer jag att börja 08.30 ha datakunskap till klockan 09.50. Sen börjar min nästa lektion 2timmar och 40min senare... Riktigt irriterade då de som fick illustration får sovmorgon! Och ni kanske inte tycker att det låter så farligt, men jag bor 2mil ifrån skolan så jag kan ju inte riktigt åka hem imellan....

Efter en dödsdålig dag så ska vi ha rörlig bild, min otur verkar ha vänt och jag hamnar, enligt mig, i den bästa gruppen. Snacka om att jag blev glad då. Om jag hade hamnat i en dålig grupp vet jag inte om jag orkat hålla tårarna borta.. Den här gruppen kommer jag att ha Svenska Engelska och Rörlig bild ihop med. Jag fick även ha den roligaste lektionen idag, Rörlig Bild och vi slutade en timma tidigare, 15.00 islt för 16.00...


(Mitt förstora lås och min tjocka annteckningsbok + kalender)


Det här vart nog mitt längsta blogg-inlägg någonsin i min blogg... Men jag är fortfarande ledsen och arg över att jag var en av dem 7 som inte fick gå i grafisk illustration p.g.a. LOTTNING och tvingas nu läsa spanska som jag verkligen inte tycker om!

Hoppas att eran dag varit bättre!
Imorgon har jag Spanska EWwwUuuuwwäääk!

xx c♥

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Vilka fina naglar du har :)

Gillade din almanacka :)

2008-08-28 @ 20:23:29
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj så borde de ju inte få göra!? Lotta om vad man ska få läsa det kommande året :S Fortsätt med att klaga!

2008-08-28 @ 21:32:27
Postat av: Camilla

Viktoria - Tack och taack (A)

Anonym - Eller hur!

2008-08-28 @ 22:31:08
URL: http://cellena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0