Pessemist vs Optimist

Hej bloggen! Det börjar kännas att sommarlovet snart är slut, endast 5 dagar kvar tills jag börjar 1an. Kommer ju att vara skapligt nervös på måndag morgon, då nästan alla nya ettor på skolan ska samlas i aulan bara för att vänta på att få höra sitt namn ropas upp tillsammans med de nya klasskamraternas. Kan nog inte riktigt föreställa mig hur det kommer att vara, men för tre år sen då jag skulle börja 7an kändes det som att jag skulle s.p.y. Och då kännde jag ju trots allt några tjejer som jag gick runt med, nu ska jag börja i en klass där jag inte känner någon! För att vara positiv kan man ju tänka att nu "måste" jag ju skaffa nya vänner, vilket säkert blir jättekul. Blivande vänner som har ungefär samma intressen och som mig, och som jag faktiskt kommer att ta studenten med om tre år. Inte alla givetvis, men de flesta

Längtar inte tills söndag kväll, kommer ju aldrig att kunna somna!

back on track till det jag började skriva om. Första veckan kommer ju trots allt mest handla om att lära känna klassen, lära sig alla namn, gå igenom schemat och bli fullproppad med information som man glömmer på en gång. Säkert kommer det att handla om inriktningen och att lärarna visar lite mer vad det handlar om.. Sen när schemat och allvaret börjar ta form kommer jag att känna mig helt järndöd efter ett sommarlov utan matte, grammatik och framförallt Spanska. Som schemat ser ut nu kommer jag att sluta 13.30 som tidigast(onsdagar) och 16.30(!) som senast på fredagar!! Hoppas verkligen att schemat bli ändrat till en tidigare tid på fredagarna!

Hoppas att det blir bra bara. tänker hela tiden på om jag verkligen har valt rätt program...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0