♥ Svammel och tankar i en hög

Fullt ös medvetslös, men jag får inte nog! Under hela sommarlovets gång, har jag högst suttit hemma själv 5 dagar. Och det är verkligen högst! Roliga livsnjutande ögonblick händer hela tiden i mitt liv, och jag kan bara inte få nog. Just nu känns det som att lovet bara rinner iväg för att jag sitter här, och inte gör något. Det här är mitt gamla liv, livet framför datorn. Nej jag tycker inte om det längre, men jag skulle ändå inte kunna släppa det helt.

Ta till exempel Kenzas blogg, som jag har följt sen start! I princip varje inlägg hon har skrivit, har jag läst. Men den bloggen är verkligen inget jag tröttnar på! Det är något av det första jag klickar in mig på när jag sätter mig vid en dator. Förutom drogen, eller den så kallade sajten bilddagboken. Ibland kan jag nästan tycka att det är en gnutta tråkigt hur man ser människor som klickar med kamerorna varje gång de gör något. För att senare visa omvärlden vad dem upplever. För att synas, höras, bli förstådd.

Det gäller inte bara bilddagboken, utan Internet i sig. Därför vill jag ta en paus ifrån det och leva mitt liv, utan den stressen. Men jag kan erkänna att om Kenza skulle sluta blogga, så skulle jag vara lite emot hennes argument om varför. Just för att jag tycker om hennes blogg så mycket!

Och förresten, jag undrar en sak. Vad fan gör man på vintern? Jag menar, knappt något av det jag har gjort de senaste veckorna är möjliga att uppleva på vintern. En hemsk månad, månaden då jag föddes. December. Snö blask och kallt. Nej inget för mig, men det är en månad för datorn. Och Internet. Och inomhus -mys.

Tack för mig, nu ska jag sätta mig själv i vardagsrummet. Och se en läskig film med chips och cola i högsta hugg, som tröst för att jag inte kan ta vara på sommarlovet. Ja, det är faktiskt så jag känner nu!

(men lovet har ändå varit underbart hittils, så tack alla som fått det så bra!)

xx c♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0