♥ Bra råd och tips


Jessica Alba


Finns det några knep för att få färre finnar?
En vanlig missuppfattning är att huden är fet när den är finnig men egentligen är det tvärtom som du ser i svaret ovan. Uttorkande produkter gör obalansen värre. Mycket fukt behövs och noggrann rengöring med rätt anpassade produkter. Var noggrann med att rengöra och återfukta varje kväll. Undvik att pilla i ansiktet med händerna (som är fulla av bakterier). Om du har långt hår sov med fläta så du inte ligger på håret. Produkter och smuts från håret kan ge mer finnar. Kläm bara finnar som utan våld går att få ut och använd då tops eller bomull. Tvätta makeupsvampar och borstar varannan vecka och prova att använda mineralsmink. Gå till en medicinsk klinik med erfarenhet och kompetens inom acnebehandling och få en konsultation. De kommer hänvisa dig till en hudläkare om detta är nödvändigt

Källa: blondinbella.se
xx c♥

Kommentarer
Postat av: sarah

hehe, ja :) Min mamma beställde de åt mig bara sådär, hehe :)

2008-10-30 @ 09:13:18
URL: http://allaboutsarah.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg :)! jag undrar om du skulle vilja designa min blogg? sätta dit en snygg header ochsånt? det här blir min 5e startade blogg men har alrdig lärt mig designa dem fint så har tröttnat. vore mkt tacksam för svar!

2008-11-09 @ 00:26:15
URL: http://katarinaew.webblogg.se/
Postat av: Eva

kanon ju!

2011-08-05 @ 23:30:38
URL: http://aknefri.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0